1/29/2017

CZY WARTO UTRWALAĆ WSPOMNIENIA? CO ZROBIĆ ZE ZDJĘCIAMI?


Witajcie, Kochani! Dziś poruszę temat związany poniekąd z prowadzeniem bloga, ale nie tylko. Zajmiemy się bowiem tematem zdjęć. Nie będę jednak pisała o tym, jak zrobić dobre zdjęcia, ale o tym, co później z takimi zdjęciami zrobić? Czy warto trzymać je jedynie na dysku lub w internecie? Czy może lepiej móc pochwalić się nimi przed przyjaciółmi lub zrobić prezent swoim bliskim?

INSTABOOK – CO TO JEST?



Zapewne mogliście słyszeć już o Instabooku. Powiedzieć, że jest to fotoksiążka utworzona ze zdjęć z Instagrama, to tak, jakby niczego nie powiedzieć. Bo ciężko zrozumieć, ile funkcji może pełnić Instabook, dopóki samemu nie zacznie się go tworzyć. Gdy otrzymałam propozycję współpracy, od razu pojawiła mi się myśl: po co mi taka fotoksiążka, gdy wszystko mogę trzymać na dysku? W pierwszej chwili nie pałałam zbytnim entuzjazmem, w końcu jestem pokoleniem cyfrowym, a nie „papierowym”. W swoim mieszkaniu nie mam ani jednego rzeczywistego albumu ze zdjęciami. Po chwili pojawiła się jednak myśl: zaloguję się i sprawdzę o co z tym wszystkim chodzi, przecież nic nie stracę. Weszłam na stronę printu.pl/instabook i po prostu przepadłam!

Stworzenie własnego Instabooka jest banalnie proste i wyzwala pokłady kreatywności!


Na początku musimy się zalogować, trwa to chwilę i oczywiście jest bezpłatne. Następnie (po zalogowaniu na swoje konto) wybieramy opcję „Zrób Instabook”.


Wybieramy preferowany format Instabooka (mój jest oprawiony w twardą okładkę).


Wybieramy źródło poboru zdjęć – nie musi to być Instagram, zdjęcia możemy wybrać także z dysku komputera lub Facebooka, ale pamiętajmy, że nabiorą one instagramowego kształtu (będą kwadratowe, a nie prostokątne). Wybieramy „POBIERZ ZDJĘCIA”.


Z dostępnych zdjęć wybieramy te, które mają znaleźć się w naszym Instabooku i klikamy „PRZEJDŹ DO EDYTORA”.


Pokazuje nam się projekt naszego albumu. U dołu znajduje się zakładka „UKŁAD”, która pozwala na wybranie preferowanego układu zdjęć na każdej stronie albumu. Możemy również umieszczać tekst przy zdjęciach.


By uzupełnić album, wybieramy zdjęcie i przeciągamy je w wybrane miejsce w albumie. W każdym momencie możemy dobrać więcej zdjęć z dysku/Instagrama/Facebooka. W ten sposób tworzymy cały album. Na koniec nie zapomnijcie wybrać opcji „ZAPISZ”!




Gdy już pokrótce przedstawiłam Wam, jak stworzyć własny album, wymienię Wam zalety jego tworzenia na stronie printu.pl:


- nawet nie posiadając konta na Instagramie możemy stworzyć swój album wybierając zdjęcia z Facebooka lub dysku własnego komputera, możemy również miksować zdjęcia pochodzące z różnych źródeł,
- dzięki zalogowaniu możemy w dowolnym momencie zapisać swój album w trakcie tworzenia i wrócić do niego za jakiś czas,
- każdy może wejść na stronę printu i spróbować stworzyć własny projekt, obeznać się ze sposobem jego tworzenia,
- tworzenie własnego albumu i zapisanie go nic nie kosztuje, nie trzeba później zamawiać projektu, możemy go usunąć, jeśli nam się nie podoba,
- sami wybieramy, co ma znaleźć się na okładce naszego albumu, może to być nasze zdjęcie, ale również sentencja, czy motto życiowe,
 - tworzenie albumu jest proste i intuicyjne.


Po co w ogóle tworzyć Instabooka, jakie są jego zalety?

- samo tworzenie albumu to świetna zabawa, zmusza do przekopania setek folderów w komputerze, sprawia, że wracają wspomnienia,
- tworzenie Instabooka pobudza kreatywność w nawet tak odtwórczych osobach jak ja ;),
- by stworzyć wymarzony album w zasadzie nie trzeba się ruszać z domu, wywoływać zdjęć z aparatu, itd., wszystko można zrobić za pomocą komputera,
- pod nasze drzwi trafia uroczy mały album (wielkością przypomina opakowanie płyt CD), który jest utrzymany w modnej bieli i przez to prezentuje się elegancko,
- Instabook będzie idealnym prezentem na Walentynki dla ukochanej osoby, bo będzie przypominał o wspólnie spędzonych chwilach,
- przeglądanie albumu będzie przywoływać wspomnienia z wyjazdów, spacerów i ważnych wydarzeń w życiu,
- Instabook może służyć jako album obejmujący… kolekcję przedmiotów, dzieł. Może być katalogiem torebek, ale także albumem ze zdjęciami wykonanego własnoręcznie manicure, makijażu oczu, decoupage’u, stylizacji, wypieków, itp.,
- Instabook może służyć również do pokazywania przemian w naszym życiu – może pokazywać zmiany zachodzące w wyglądzie ciała kobiety w ciąży, ale także efekty wykonanego remontu pokoju mieszkania przed i po, czyli coś z cyklu „tak było, a tak jest”,
- myśl o możliwości stworzenia Instabooka motywuje do robienia zdjęć sobie i swoim bliskim, do utrwalania ważnych momentów w życiu.

MÓJ INSTABOOK




Mój Instabook powstał głównie na bazie zdjęć umieszczony na Instagramie, ale wzbogaciłam go również zdjęciami z bloga. Jednym zdaniem, jest to mój blogowy Instabook. Zapraszam do jego obejrzenia!


















Jak widać Instabook jest wykonany z dobrej jakości materiału, wygląda bardzo estetycznie, sam druk jest bardzo wyraźny, a zdjęcia w nim zawarte pięknie oddają rzeczywiste kolory. Nie doświadczymy tu tzw. „pikselozy”. Mały format albumu sprawia, że nie zajmuje on wiele miejsca na półce i z łatwością możemy zabrać go do torebki, by móc dzielić się jego zawartością z innymi.

Jeśli nie macie jeszcze pomysłu, co podarować swojej drugiej połówce na Walentynki, to polecam zajrzeć na printu.pl! Najlepsze prezenty to te, w które wkładamy swoje serce włączając się w ich tworzenie. Gwarantuję, że Instabook nie zrujnuje Waszego portfela, tym bardziej, że mam dla Was kod -25% zniżki. Wystarczy kliknąć tutaj i podać swojego maila na stronie printu, by otrzymać kod uprawniający do zniżki :) Ten kod wpisujecie następnie w koszyku, gdy dokonujecie zamówienia. 


Produkt otrzymałam w ramach współpracy, ale nie wpłynęło to na moją opinię. Planuję nawet stworzyć swój prywatny Instabook, ale najpierw muszę zmotywować się do robienia wspólnych zdjęć :D




73 komentarze:

  1. Instabook kusi mnie już długo, ale muszę sobie najpierw uporządkować zdjęcia bo mam ich ogrom. Jak dla mnie to świetna pamiątka, coś namacalnego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja żałuję, że nie mam zbyt wielu prywatnych zdjęć :P

      Usuń
  2. Na pewno sobie kiedyś wywołam taką książkę - pamiątka na całe życie <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, ciekawa sprawa :) Miło mieć swój feed w wersji papierowej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdjęcia to cudowne wspomnienia do których możemy wrócić w każdej chwili ;) Uwielbiam wywoływać zdjęcia i mamy mnóstwo albumów ;) Instabook jest super !:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie z albumami słabo :P Chyba muszę się za to zabrać :D

      Usuń
  5. Świetna jest taka książka ze zdjęciami! Super pamiątka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. cudowne wspomnienia ujęte w zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajna opcja :) Ja po prostu raz na jakis czas wywołuje zdjecia i robię zwykłe albumy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z własnego doświadczenia wiem, że zdjęć na dysku twardym się nie ogląda :P Takie albumy to super sprawa, choć nie zdecydowałabym się na blogowy, lecz raczej prywatny - wyjazdy, wycieczki, urodziny, imieniny, po prostu życie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia na dysku ogląda się tylko wówczas, gdy się czegoś szuka :D

      Usuń
  9. Oj świetna sprawa, kiedyś na pewno się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super rozwiązanie! Uwielbiam zdjęcia i możliwość uwiecznienia istotnych dla nas chwil :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super książeczka :D A poza tym, bardzo fajna zabawa przy projektowaniu :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja muszę wydrukować moje zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Utrwalanie wspomnień to super sprawa! Sama mam albumy i uwielbiam je przeglądać. Jednak zdjęcia na papierze to zupełnie co innego niż takie oglądanie na komputerze.
    A ja właśnie dziś nawet mam zamiar przejrzeć swoje albumy. Pozdrowionka! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O wiele lepiej przegląda się zdjęcia w albumach :)

      Usuń
  14. Naprawdę fajny pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie utrwalenie wspomnień jest bardzo fajną sprawą :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Myślałam że ten album jest większy. Pięknie to wszystko wygląda, muszę wejść na ich stronę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam już tego typu książkę ale ze zdjęć ślubnych, wspaniała pamiątka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia ślubne obowiązkowo powinny być w albumie :D

      Usuń
  18. Świetna sprawa! Ja ostatnio mam fazę na tworzenie albumów ze zdjęciami.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zamawiałam rok temu dla koleżanki na Panieński :) świetna sprawa:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Podoba mi się :D Ja takie albumy zamawiam na jakieś ważniejsze okazje/sesje :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super sprawa, kiedyś chciałybyśmy coś takiego sobie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Takie fotoksiążki to świetny pomysł, ja zrobiłam taką dla mojego chłopaka na rocznicę związku. Są w niej wszystkie nasze najlepsze zdjęcia z całego wspólnego roku :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zdjęcia to świetna pamiątka, przywołują wspomnienia.

    OdpowiedzUsuń
  24. Coś pięknego, przydał by mi się taki instabook <3

    OdpowiedzUsuń
  25. Mi najbardziej odpowiadałaby wersja takiej książki ze zdjęciami z chociażby wakacji. Papierowe albumy są teraz coraz mniej popularne, a to zdecydowanie coś fajniejszego przeglądać taki album niż zdjęcia na wyświetlaczu komputera :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żebym ja pamiętała o robieniu zdjęć na wakacjach :D Zawsze brakuje mi na to czasu lub chęci, a potem żałuję :P

      Usuń
  26. Twój instabook jest bardzo ładny... kto wie... może ja też kiedyś o takim pomyślę? :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. ja tak wielkiej potrzeby nie mam by drukować insta foty;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie muszą być koniecznie zdjęcia z Insta :D

      Usuń
  28. Wygląda przepięknie :) ja uważam że warto stworzyć taka książę, to w końcu przelanie na papier naszej pracy i czasu spędzonego na portalach społecznościowych :) kto wie? Może będziemy się chwalić wnukom jak Instagram nie przetrwa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podoba mi się nowoczesna forma tego albumu, fajnie móc utrwalić wspomnienia ;)

      Usuń
  29. Uwielbiam tradycyjne ZDJĘCIA - są wspaniałą pamiątką na przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Zrobiłam u nich kilka albumów i są na prawdę ładnie wydane. Trochę małe, ale zdjęcia są bardzo czytelne. Poza tym to świetny sposób na zachowanie wspomnień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi się podoba z wyglądu ten album :) Idealnie trafił w moje gusta ;)

      Usuń
  31. przyznam, że nie slyszalam o tym i megaaa mi sie podoba ten pomysl <3 w dobie kiedy nikt juz nie wywoluje zdjec dobrze miec pamiątkę dla siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za każdy konstruktywny komentarz!

Copyright © MAKE-UP FULL OF COLORS , Blogger