6/21/2020

BURBERRY MY BURBERRY WODA PERFUMOWANA DLA KOBIET – KLASA SAMA W SOBIE?


Ponoć nie można mieć wszystkiego, a jednak moja kolekcja perfum stale się rozrasta – obecnie znajduje się w niej większość zapachów, które figurowały na swojej wishliście. Jednym z ostatnich i bardziej wyczekanych zapachowych nabytków jest woda perfumowana Burberry My Burberry. Najzabawniejsze jest to, że nie zwróciłabym na nią uwagi, gdyby nie próbka zapachu, która trafiła do mnie przypadkiem… Czy pełnowymiarowa wersja sprostała moim oczekiwaniom?

BURBERRY MY BURBERRY WODA PERFUMOWANA DLA KOBIET



Historia marki Burberry jest niezwykle interesująca. Założył ją w połowie XIX wieku Thomas Burberry, sklepikarz zajmujący się męską konfekcją. Ubrania przez niego stworzone cieszyły się dużą popularnością ze względu na wysoką jakość – służyły nie tylko całymi latami, ale wręcz pokoleniami. Prawdziwym przełomem okazało się jednak epokowe odkrycie nieprzemakalnej a zarazem oddychającej tkaniny – gabardyny. Każdy kojarzy słynną angielską pogodę, więc nietrudno się domyślić, że płaszcz, który nie przemakał, był towarem na wagę złota. Od tego momentu krótka droga dzieliła markę od stworzenia kultowego trenczu Burberry z charakterystyczną beżową kratką na podszewce, który zawładnął sercami milionów na całym świecie.

Dlaczego wspominam o historii marki? Ponieważ forma flakonu Burberry My Burberry nieodłącznie jest z nią związana. Ozdobna wstążeczka wykonana jest z gabardyny służącej do produkcji płaszczy Burberry, natomiast zatyczka swym wyglądem nawiązuje do guzików z kultowego trencza. Miodowy odcień perfum oraz design flakonu sprawiają, że zapach wydaje się być w odbiorze ciepły, wręcz otulający i to jeszcze przed pierwszym użyciem.


Podstawę zapachu My Burberry stanowi piżmo, róża damasceńska, róża oraz paczuli. W nutach głowy znajdziemy cytrynę, groszek wiosenny, bergamotkę, mandarynkę i grejpfrut, które nadają całości świeży wydźwięk. Nutami serca są z kolei passiflora, gardenia, liście pelargonii, brzoskwinia, pigwa oraz frezja. Takie połączenie zapachowe sprawia, że zapach Burberry My Burberry jest mocno niejednoznaczny. Określany jest mianem perfum kwiatowych, a zarazem zielonych z nutami drzewnymi oraz wodnymi. To zapach z pazurem, dla dojrzałej kobiety z klasą - zdecydowanie nie dla nastolatek.


Woda perfumowana Burberry My Burberry w moim odczuciu wiąże przeszłość z nowoczesnością. Jest elegancka, wytrawna i ponadczasowa. Na mojej skórze nie jest słodka w odbiorze, nie wyczuwam też znienawidzonej przeze mnie róży. To zgrana kompozycja – ciężko wyłapać poszczególne nuty zapachowe, ponieważ komponują się w idealną całość. Kiedy sięgam po My Burberry, zbieram wiele komplementów od osób, które spotykam w ciągu dnia – zapach jest wyrazisty, nieco ostry, z tzw. „ogonem”, bardzo trwały, a zarazem przyjemnie otulający. Jak na brytyjską markę przystało jest także „deszczowy” i ciężki, z typowym londyńskim sznytem. Można wyczuć w nim charakterystyczne nuty drzewne oraz lekko pudrowe. To brytyjska klasyka w najlepszym wydaniu. Perfumy Burberry My Burberry Idealnie sprawdzą się zarówno do biura jak i na randkę, co sprawia, że totalnie się od nich uzależniłam – to prawdziwy strzał w 10!

PS. Widzę, że zapach Burberry My Burberry jest obecnie przeceniony na Notino z 425 zł na 159 zł.


Wpis powstał w ramach współpracy, jednak nie wpłynęło to na moją opinię.








Mieliście okazję poznać ten zapach?







36 komentarzy:

  1. To zdecydowanie moje nuty, jestem bardzo ciekawa, czy ten zapach by mi się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej przy najbliższej okazji gdzieś powąchać ;)

      Usuń
  2. Na pewno piękny ten zapach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem w nim totalnie zakochana - jest tak elegancki i wyrafinowany :)

      Usuń
  3. Kocham pizmo w zapachach wiec chetnie poznam te perfumy, chyba nie mialam okazji wachac burberry ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapach nie jest przesłodzony i tym podbił moje serce ;)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Tak właśnie jest, a do tego zapach jest trwały ;)

      Usuń
  5. Zapach niestety nie jest mi znany,ale będę mieć go na uwadzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam ten zapach, ale niestety nie jestem jego fanką :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wąchałam go jeszcze, ale jak dla starych bab z klasą to może dla mnie hehe :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nigdy nie miałam zapachu od Burberry hehe

    OdpowiedzUsuń
  9. To prawda, że to zapach dla dojrzałych kobiet i rzeczywiście jest piękny, wyrazisty:).

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładny flakon, nie znam zapachu, ale raczej nie dla mnie, nie przepadam za ciężkimi perfumami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo podoba mi się to, że flakon swym wyglądem nawiązuje do kultowego trencza - ma swoją historię ;)

      Usuń
  11. ooo tak kocham tego typy zapachy:D

    OdpowiedzUsuń
  12. Miałam okazję wąchać w drogerii, piękny kobiecy i dojrzały zapach

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie miałam okazji poznać tego zapachu, ale muszę przyznać, że flakonik bardzo ładnie się prezentuje :D
    Zapach na pewno musi być bardzo ładny :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Flakon jest naprawdę wyjątkowy, podobnie jak zamknięty w nim zapach, więc polecam wypróbować ;)

      Usuń
  14. Kojarzę ten zapach. Jest bardzo ładny ale nie jest to mój ulubieniec ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to zapach z kategorii tych, do których trzeba dojrzeć ;)

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. Na Notino zazwyczaj można znaleźć zapachy w atrakcyjnych cenach - trzeba tylko regularnie tam zaglądać, by upolować perfumy za grosze ;)

      Usuń
  16. Mam te perfumy, bardzo lubię ten zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Cena mnie przeraża, ale flakon piękny. Zapach chętnie bym powąchała, skoro jest dla dojrzałych kobiet z klasą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cena tylko pozornie wydaje się być przeszkodą, ponieważ można kupić go w promocji o wiele taniej :)

      Usuń

Serdecznie dziękuję za każdy konstruktywny komentarz!

Copyright © MAKE-UP FULL OF COLORS , Blogger